ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس کمیته طرح تسهیل سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۳ هرمزگان گفت: طرح تسهیل سفرهای دریایی استان با جابه‌جایی بیش از ۴ میلیون و ۳۶۲ هزار نفر سفر و ترابری افزون بر ۶۸۶ هزار دستگاه خودرو و بدون هیچ حادثه ناگوار دریایی به پایان رسید.

به گزارش شهر ایده آل، "حسین عباس‌نژاد" روز شنبه ۱۸ فروردین‌ماه سال جاری در تشریح عملکرد سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ با بیان اینکه طرح تسهیل سفر‌های نوروزی از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز و تا روز گذشته ۱۷ فروردین ادامه داشت، اظهارکرد: در مجموع این مدت چهار میلیون و ۶۳۲ هزارو ۷۲۱ مسافر و گردشگر یک سفر دریایی خاطره‌انگیز را تجربه کردند. 

وی از ثبت ۹۶هزار و ۲۷۳ تردد شناورهای دریایی در این مدت خبرداد و ادامه داد: از این تعداد سه میلیون و ۷۱۲هزارو ۲۶۷ مسافر و ۶۵۰هزارو ۴۵۴ گردشگر از سرزمین اصلی به مقصد جزایر این استان و بالعکس جابه‌جا شدند. 

رییس کمیته سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ هرمزگان گفت: آمارها حاکی از این است که در ۲۲ روز از زمان اجرای این طرح، عملیات جابه‌جایی ۶۸۶ هزارو ۵۳۰ دستگاه خودرو از طریق مسیرهای دریایی بین بنادر لنگه، کیش، آفتاب، چارک، پهل و لافت به ثبت رسید. 

عباس‌نژاد حجم رفت‌وآمد مسافران از بندر شهید حقانی بندرعباس به عنوان بزرگترین بندر مسافری ایران از زمان اجرای طرح تا پایان روز ۱۷ فروردین‌ماه را ۳۳۴هزارو ۵۲۷ نفر اعلام کردو افزود: برای بازدید از جزیره قشم نیز یک میلیون و ۲۴۶هزارو ۲۲۲ مسافر نیز بین مسیر دریایی پهل و لافت رفت‌وآمد کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تردد ۳۷هزارو ۶۵۶ مسافر از بندر آفتاب به مقصد جزیره کیش، گفت: در این مدت نیز ۱۲۹هزارو ۹۱۶ مسافر از بندر چارک جابه‌جا شدند. 

وی مجموع مسافران و گردشگرانی که طی این ۲۲ روز طرح سفرهای دریایی نوروز به جزیره ابوموسی سفر کردند را نیز یک‌هزار و ۵۴۶ نفر اعلام کرد.

عباس‌نژاد در بخش دیگری بیش‌ترین حجم جابه‌جایی مسافر و گردشگر را مربوط به روز پنجم فروردین به عنوان شلوغ ترین روز تعطیلات نوروزی دانست که در این روز، در مجموع ۳۹۴هزارو ۳۵۳ نفر سفر انجام شد.

رییس کمیته سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ هرمزگان بیش‌ترین حجم جابه‌جایی خودرو در این روز را رقمی بالغ بر ۶۰ هزارو ۶۹۸ دستگاه خودرو عنوان کرد که بخش عمده آنها به مسیر دریایی پهل  لافت(جزیره قشم) اختصاص دارد.

"طرح تسهیل سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۲ آغاز و تا فردا چهارشنبه ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد. در اجرای این طرح در مجموع ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری به منظور جابه‌جایی۱۳ هزار و ۷۲۸ مسافر و گردشگر و حمل یک‌هزار و ۸۹۲ خودرو فعال شده است".