همه ی چیز های خوب در اطراف شما هستند کافیست خوب ببینید.
 

راه ارتباطی

09179013892
 

پایگاه خبری شهر ایده آل

بندرعباس
۱۵۲۲۳ خانوار از خدمات توانبخشی بهزیستی استفاده می‌کنند

۱۵۲۲۳ خانوار از خدمات توانبخشی بهزیستی استفاده می‌کنند

Ratings
(0)

 

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد از اهم برنامه های این سازمان گفت.

به گزارش شهر ایده‌آل، فائزه‌ی زارع سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس عنوان کرد: هفته بهزیستی از 30 تیر لغایت 5 مرداد با شعار نهضت حسینی برگزار می‌گردد.
وی افزود : اداره بهزیستی یک نهاد حمایتی دولتی است که افراد معلول جامعه را با رعایت ارزش‌های انسانی و با تکیه بر مشارکت‌های مردمی و با هدف پیشگیری مورد حمایت قرار می دهد،تا بتواند حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد را تا حدودی برطرف کند.
زارع گفت: در حال حاضر بهزیستی شهرستان بندرعباس ۴۹۰۴ خانوار تحت پوشش اجتماعی دارد و ۱۵۲۲۳ خانوار از حوزه‌ی توانبخشی استفاده می‌کنند و در کنار دریافت مستمری ماهانه حمایت‌هایی از قبیل تهیه‌ی لوازم ضروری، درمان، کمک هزینه‌ی تحصیلی و بهره‌مندی از هزینه تسهیلات اشتغال و ودیعه مسکن را ارائه می‌نماید.
وی عنوان کرد: یکی از مهمترین طرح‌های هفته‌ی بهزیستی طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان 3 تا 6 سال است که می‌تواند کمک زیادی برای جلوگیری از معلولیت کم بینایی و نابینایی که ممکن است در آینده  اتفاق بیفتد کند که تعداد 30 پایگاه شهری و 50 پایگاه روستایی و ۳پایگاه ثابت و سیار این خدمات را ارائه می‌دهند. 
زارع عنوان کرد: از برنامه‌های هفته بهزیستی می‌توان به غبار روبی گلزار شهدا، مسابقه‌ی کتابخوانی، مانور خودروهای سیار فوریت‌های اجتماعی و بهزیستی، واگذاری یک واحد مسکونی در قلعه قاضی، استقرار میز خدمت، طرح پیش گیری از تنبلی چشم و افتتاح مرکز مشاوره کودک و نوجوان اشاره کرد. 
وی بیان کرد: در بحث خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی خط  ۱۴۸۰ صدای مشاور به صورت رایگان از 8 صبح تا 10 شب در حال خدمات دهی به شهروندان است و 14 مرکز مشاوره غیر دولتی تحت نظر بهزیستی نیز در زمینه‌ی کودک و نوجوان خدمات ارائه می‌دهد. 
زارع در ادامه گفت: یکی از مهمترین خدمات بهزیستی در بخش پیشگیری ارائه‌ی خدمات ژنتیک برای جلوگیری از معلولیت هایی که ممکن است اتفاق میفتد می‌باشد، همچنین در حوزه‌ی اجتماعی اورژانس ۱۲۳ را داریم برای کمک فوری و به موقع به افراد آسیب دیده و خدمات روانشناسی و آسیب‌های اجتماعی و در حال حاضر حق پرستاری برای ۱۵۶۳ نفر از معلولین به عنوان بسته حمایتی پرداخت می گردد.
وی در پایان گفت: از تمامی شهروندان، دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و خیرین می‌خواهیم که در این امر خداپسندانه و هم نوع دوستانه یاری رسان ما باشند.

  • بازدید: 50

رادیو سلامت

رادیو خلیج فارس

رادیو آوا

رادیو جوان