همه ی چیز های خوب در اطراف شما هستند کافیست خوب ببینید.
 

راه ارتباطی

09179013892
 

پایگاه خبری شهر ایده آل

بندرعباس
کتاب صوتی چرا مغز عادت‌‌ها را ر‌ها نمی‌کند؟

کتاب صوتی چرا مغز عادت‌‌ها را ر‌ها نمی‌کند؟

Ratings
(0)

معرفی کتاب صوتی «چرا مغز عادت‌‌ها را ر‌ها نمی‌کند؟»

 کتابی که در تغییر دادن و ساختن عادت‌ها به ما کمک می‌کند.

بخش بسیار بزرگی از زندگی ما انسان‌ها عادت است. هر روز که چشم‌هایمان را باز می‌کنیم و از خواب بیدار می‌شویم کارهایی را به صورت ناخودآگاه انجام می‌دهیم. به خاطر نقش پررنگ عادات در زندگی ما، کتاب‌های زیادی در این حوزه نوشته شده است که به ما کمک می‌کنند عادت‌های بدمان را ترک کنیم و به جای آن‌ها عادت‌های جدید و مثبت به وجود بیاوریم. ما در این مقاله قصد داریم یکی از بهترین کتاب‌هایی را که درباره‌ی عادت‌ها نوشته است به شما معرفی کنیم؛ «چرا مغز عادت‌ها را رها نمی‌کند؟» نوشته‌ی «راسل.آ پولدراک» کتابی است که در ادامه‌ی مطلب درباره‌اش صحبت خواهیم کرد.

•••

موضوع اصلی کتاب «چرا مغز عادت‌ها را رها نمی‌کند؟» چیست؟

اسم کتاب به بهترین شکل توضیح دهنده‌ی موضوع آن است. کتاب «چرا مغز عادت‌ها را رها نمی‌کند؟» توضیح می‌دهد که چرا ترک عادت‌های بد خیلی برای ما سخت است. از طرف دیگر نویسنده‌ی کتاب ترفندهایی را ارائه می‌کند که به ما کمک می‌کنند عادت‌ها و رفتارهایمان را به طرز موثر و چشمگیری تغییر بدهیم.

‌همه‌ی ما عادت‌هایی داریم که دوست داریم آن‌ها را ترک کنیم، اما برای بسیاری از ما انجام این کار تقریبا غیرممکن است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟ اگر بخواهیم خیلی ساده توضیح دهیم، باید بگوییم که مغز انسان یک ماشین عادت‌ساز است. «راسل.آ پولدراک» پژوهشگر و عصب‌شناس مطرح در کتابش گزارشی جذاب و معتبر از علم چگونگی ایجاد عادت‌ها در مغز، دلیل سخت بودن ترک آن‌ها و استراتژی‌هایی برای تغییر عادت‌ها و رفتارهای نامطلوب و ناخواسته‌ی ما ارائه می‌کند.

•••

با شنیدن کتاب «چرا مغز عادت‌ها را رها نمی‌کند؟» چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

کتاب «چرا مغز عادت‌ها را رها نمی‌کند؟» با بیانی بسیار ساده و روشن آنچه را که علوم اعصاب در مورد تغییر عادت به ما می‌گوید، ارائه می‌کند و راه‌حل‌های آسان برای ترک عادت را که هیچ پشتوانه‌ی علمی ندارند به طور کلی رد می‌کند.

در بخش دیگری از کتاب، نویسنده توضیح می‌دهد که چرا و چطور دوپامین برای ایجاد عادات ضروری است. پولدراک به ما می‌گوید که چگونه جنگ بین عادت‌ها و رفتارهای هدفمند عمدی، منعکس کننده رقابت بین سیستم‌های مختلف مغز است.

  • نشانه‌ها چطور باعث ایجاد عادت‌ها می‌شوند؟
  • چرا باید به جای تصمیم‌گیری، قانون‌گذاری کنیم؟
  • محرک‌های دنیای مدرن چطور ماشین عادت مغز را دزدیده و باعث به سوء مصرف مواد مخدر و سایر اعتیادها می‌شود؟
  • چگونه ممکن است روزی علوم اعصاب ما را قادر به ترک کردن عادت‌هایمان کند؟

این‌ها تنها بخشی از موضوعات جذاب و خواندنی‌ای است که کتاب «چرا مغز عادت‌ها را رها نمی‌کند؟» مطرح می‌کند.

یکی دیگر از نکات جذابی که در رابطه با این کتاب وجود دارد این است که در موضوع عادت‌ها فقط به موضوع فرد نمی‌پردازد، بلکه توضیح می‌دهد که اگر می‌خواهیم چالش‌های بزرگ و اساسی جامعه‌مان را حل کنیم، باید گستره‌ای از عادت‌ها را تغییر بدهیم. ضمنا پولدراک علاوه بر اینکه خیلی عمیق زیست شناسی عادات در مغز را بررسی می‌کند، به ما نشان می‌دهد که چگونه ممکن است بتوانیم تغییراتی را که می‌خواهیم ایجاد کنیم و چرا باید با خود و دیگرانی که برای انجام این کار تلاش می‌کنند همدلی بیشتری داشته باشیم.

•••

چه کسانی باید کتاب «چرا مغز عادت‌ها را رها نمی‌کند؟» را بشنوند؟

کمی قبل‌تر هم گفتیم که همه‌ی ما عادت‌هایی داریم که می‌خواهیم آن‌ها را تغییر دهیم و در بسیاری از اوقات برایمان سخت و غیر ممکن است. به همین خاطر خواندن کتاب «چرا مغز عادت‌ها را رها نمی‌کند؟» را به همه توصیه می‌کنیم.

اگر به دنبال این هستید که از ساز و کار عادت‌ها سر در بیاورید و متوجه شوید چرا مغز ما در برابر ترک عادت‌ها مقاومت می‌کند، حتما این کتاب را بخوانید.

«راسل.آ پولدراک» با روش‌های علمی و حساب شده به ما یاد می‌دهد که با چه ترفندهایی عادت‌های قدیمی و بدمان را کنار بگذاریم. بنابراین اگر به دنبال این هستید که تغییراتی اساسی در رفتارتان ایجاد کنید، حتما و در اولین فرصت این کتاب را بشنوید.

  • بازدید: 65