بندرعباس را بهتر بشناسیم - شهر ایده آل

شهر ایده ال

تبلیغ

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بندرعباس را بهتر بشناسیم

به گزارش شهر ایده آل، شهر بندرعباس به دلیل موقعیت جغرافیایی، تجاری و تفریحی خاص، همواره در فصول مختلف سال میزبان گردشگران فراوانی از سراسر کشور و جهان بوده است. این بندر که بزرگترین بندر ایران است، نقطه ورود و خروج بیشترین حمل و نقل کالا از کشورهای حاشیه خلیج فارس به حساب می‌آید. علاوه بر این، آثار تاریخی، مناظر طبیعی و فرصت‌هایی که برای پیاده‌روی در کنار ساحل نیلگون خلیج فارس وجود دارد، باعث شده است که سفر به بندرعباس حتما در برنامه گردشگران کشور باشد. در ادامه به معرفی کامل شهر بندرعباس می‌پردازیم:

بندرعباس مرکز استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس در جنوب ایران است. بندرعباس جزو کلان‌شهرهای جنوبی ایران بوده و بندر شهید رجایی که در این شهر قرار دارد، بزرگ‌ترین بندر کانتینری ایران است. 

مجتمع بندری شهید رجایی و بندر شهید باهنر به‌عنوان نقطه اتکای اقتصاد ایران در جهت جابه‌جایی کالا و نیز وجود کارخانه‌های پرشمار و بزرگ صنعتی؛ بندرعباس را به شهری مهم در زمینهٔ بازرگانی و صنعت کشور همچنین منطقه مبدل کرده‌است.

شهر بندرعباس که در جنوب استان هرمزگان واقع شده از شمال به ارتفاعات و کوه‌ها و از جنوب به دریا منتهی می‌شود؛ بنابراین شیب عمومی شهر در راستای شمال به جنوب است. بخش بزرگ و چشمگیری از شهر از جمله محله سورو در جنوب‌غربی شهر و جنوب خیابان امام خمینی حد فاصل خور نایبند (شیلات) و خورگورسوزان و جنوب محله نخل ناخدا دارای سطحی هموار بوده و از ارتفاعی بین ۰٫۶ متر تا حداکثر ۵ از سطح دریا برخوردار است.

شهر بندر عباس یک شهر مهاجر‌پذیر می‌‌باشد که همه‌ی اقوام  ایرانی‌ را میزبان بوده است. بخش عمده مهاجران مقیم شهر بندر عباس در ابتدای مهاجرت خود، مهاجرت از نوع فردی را انتخاب کرده‌ا‌ند، به عبارت دیگر به دنبال ایجاد فرصت‌های اشتغال در شهر بندر عباس اکثر مهاجرین به قصد تصدی یک فرصت شغلی‌ به صورت فردی وارد این شهر شده‌ا‌ند. اما با گذشت زمان و احساس امنیت شغلی‌ و تامین مسکن و معیشت، خانواده‌های خود را نیز به بندرعباس انتقال داده ا‌ند.

آب و هوای بندرعباس:

آب و هوای این شهر گرم و مرطوب است. به‌طور کلی در بندرعباس از نیمه آبان تا نیمه فروردین دارای آب‌وهوای مطبوعی است. ماه‌های اردیبهشت و خرداد هوا خشک، ماه‌های تیر تا مهر دارای آب و هوای مرطوب است. دمای هوای شهر بندرعباس در گرم‌ترین روزها به ۵۲ درجه سانتیگراد و در سردترین روزها به ۲درجه سانتیگراد می‌رسد. 

فرهنگ مردم بندرعباس :

فرهنگی که امروزه در بندرعباس جریان دارد ناشی از هم نشینی مردم با دریا و یا تجارت آن ها با کشورهای دیگر است.

آیا شما این مطلب رو دوست دارید؟

مهمانان

اطلاعات مراجعه کننده

افراد آنلاین

Online Countries

xx